Employer Branding je marketing v HR
Spotrebiteľský marketing rieši základnú otázku: Prečo by si mal zákazník kúpiť môj produkt. Čo bude pre neho hodnota, motivácia a ako mu to poviem.
Rovnaké otázky vznikajú na dnešnom pracovnom trhu. Nedostatok kvalifikovaných zamestnancov vyvoláva potrebu zamýšľať sa nad základnou otázkou HR marketingu: Prečo by si mal kandidát vybrať práve našu spoločnosť. Čo bude pre neho správna hodnota a motivácia a ako mu to poviem.
Employer branding teda nie je nič iné ako marketing na trhu práce. A základom je práve tá hodnota, čiže benefit a motivátor, ktorým oslovíme budúcich zamestnancov.
Od spotrebiteľského marketingu k marketingu v Ľudských zdrojoch
Kroky, postupy, metodológia Employer Brandingu (analýza trhu, prieskumy a ich forma a metodológia)
Budujeme značku zamestnávateľa
Čo znamená marketing 3.0
Čo znamená EVP (Employee Value Proposition)
Aké hodnoty zamestnanci a potenciálni zamestnanci môžu očakávať
Ako vytvoriť EVP
Podrobne sa budeme venovať metodológií Employer Brandingu
Čo znamenajú fokusové skupiny, aký je ich cieľ a ako ich zrealizovať
Ako urobiť prieskum zameraný na image, reputáciu a hodnoty spoločnosti interne
Prečo je dôležité poznať postoje, potreby, očakávania, bariéry a motivátory potenciálnych zamestnancov
Ako zrealizovať prieskum na vzorke potenciálnych zamestnancov
Príbeh základ pre dobrú komunikáciu
Ako komunikovať s jednotlivými cieľovými skupinami (jednotlivé formy komunikácie)
Školenie bude realizované s množstvom príkladov, prípadových štúdií a výsledkov z praxe Employer branding je nástroj, ktorý pomáha nastaviť hodnoty (EVP – Employee Value Propositiion) a celkovú firemnú kultúru, tak aby spoločnosť dokázala byť zaujímavou a atraktívnou pre svojich zamestnancov aj kandidátov na trhu práce, zvyšovala svoj image, reputáciu smerov von a lojalitu a engagement smerom dovnútra spoločnosti.
Employer branding je vlastne marketing v Ľudských zdrojoch, ktorého miestom pôsobenia je trh práce.
Pri spotrebiteľskom marketingu nastavujeme firmám ich pozicioning, benefity a hodnoty pre spotrebiteľov, inovácie a následnú komunikáciu. A rovnaké pravidlo je aj v HR marketingu.
Spotrebiteľský marketing rieši základnú otázku: Prečo by si mal zákazník kúpiť môj produkt. Čo bude pre neho hodnota, motivácia a ako mu to poviem.
Rovnaké otázky vznikajú na dnešnom pracovnom trhu. Nedostatok kvalifikovaných zamestnancov vyvoláva potrebu zamýšľať sa nad základnou otázkou HR marketingu: Prečo by si mal kandidát vybrať práve našu spoločnosť. Čo bude pre neho správna hodnota a motivácia a ako mu to poviem.
Employer branding teda nie je nič iné ako marketing na trhu práce. A základom je práve tá hodnota, čiže benefit a motivátor, ktorým oslovíme budúcich zamestnancov.
Školenie bude pozostávať z nasledujúcich časti:
Marketing v minulosti a dnes. Čo je marketing 3.0 a v čom sa líši.Od spotrebiteľského marketingu k marketingu v Ľudských zdrojoch
Kroky, postupy, metodológia Employer Brandingu (analýza trhu, prieskumy a ich forma a metodológia)
Budujeme značku zamestnávateľa
Na školení sa dozviete:
Základné princípy marketinguČo znamená marketing 3.0
Čo znamená EVP (Employee Value Proposition)
Aké hodnoty zamestnanci a potenciálni zamestnanci môžu očakávať
Ako vytvoriť EVP
Podrobne sa budeme venovať metodológií Employer Brandingu
Čo znamenajú fokusové skupiny, aký je ich cieľ a ako ich zrealizovať
Ako urobiť prieskum zameraný na image, reputáciu a hodnoty spoločnosti interne
Prečo je dôležité poznať postoje, potreby, očakávania, bariéry a motivátory potenciálnych zamestnancov
Ako zrealizovať prieskum na vzorke potenciálnych zamestnancov
Príbeh základ pre dobrú komunikáciu
Ako komunikovať s jednotlivými cieľovými skupinami (jednotlivé formy komunikácie)
Školenie bude realizované s množstvom príkladov, prípadových štúdií a výsledkov z praxe Employer branding je nástroj, ktorý pomáha nastaviť hodnoty (EVP – Employee Value Propositiion) a celkovú firemnú kultúru, tak aby spoločnosť dokázala byť zaujímavou a atraktívnou pre svojich zamestnancov aj kandidátov na trhu práce, zvyšovala svoj image, reputáciu smerov von a lojalitu a engagement smerom dovnútra spoločnosti.
Employer branding je vlastne marketing v Ľudských zdrojoch, ktorého miestom pôsobenia je trh práce.
Pri spotrebiteľskom marketingu nastavujeme firmám ich pozicioning, benefity a hodnoty pre spotrebiteľov, inovácie a následnú komunikáciu. A rovnaké pravidlo je aj v HR marketingu.
Našim cieľom je budovať zamestnávateľskú značku – Employer brand, čoho výsledkom je:
-
Zvýšenie:
- Hrdosti zamestnancov
- Výkonnosti zamestnancov
- Zaangažovanosti zamestnancov
- Spokojnosti zamestnancov
- Lojality zamestnancov
- Atraktivity spoločnosti v očiach potenciálnych uchádzačov
- Fluktuácie zamestnancov
- Nákladov na nábor nových zamestnancov
- Nákladov na motiváciu zamestnancov
- Analýza všetkých dostupných dát, firemného prostredia, konkurencie, doterajšej komunikácie s uchádzačmi
- Rozhovory a diskusie so zamestnancami naprieč spoločnosťou. Diskusie sú realizované formou Focus Groups (Skupinové diskusie) a je vhodné ich realizovať zvlášť pre manažment, zamestnancov ako aj zvlášť za každú pobočku jednotku. Cieľom skupinových diskusií je zmapovať atraktivitu a image spoločnosti, jej reputáciu, firemnú kultúru a hodnoty, analyzovať silné a slabé stránky a definovať motivátory a bariéry spoločnosti ako zamestnávateľa.
- Kvantitatívny prieskum (dotazníková forma) naprieč spoločnosťou. Cieľom prieskumu je zistenia, ktoré vzídu z diskusií kvantifikovať u všetkých zamestnancov. Nejedná sa štandardný prieskum spokojnosti zamestnancov.
- Kvalitatívny / kvantitatívny prieskum u potenciálnych kandidátov. Cieľom je opäť identifikovať image a reputáciu, silné a slabé stránky, motivátory aj bariéry zamestnávateľa, či už na celom území SR alebo v regióne. Súčasťou je aj analýza aké sú ich očakávania a akým spôsobom hľadajú potenciálni kandidáti pracovné príležitosti na trhu práce.
- Definovanie hodnôt spoločnosti (EVP – Employee Value Propsitions). Zo všetkých dostupných informácií je potrebné vypracovať hodnoty spoločnosti, ktoré budú pilierom pre celkovú komunikáciu spoločnosti ako zamestnávateľa.
- Príprava celkovej komunikačnej stratégie a jej jednotlivých krokov – internej aj externej. V tejto časti vzídu strategické rozhodnutia ako hodnoty pretransformovať do komunikácie smerom k zamestnancom aj potenciánym kandidátom.
- Vypracovanie kreatívnej časti komunikácie a komunikačného mixu na internej aj externej báze.
- Testovanie kampane na relevantnej vzorke potenciálnych uchádzačov
- Komunikácia prostredníctvom jednotlivých komunikačných kanálov (internet, sociálne siete, billboardy, eventy, vnútorná komunikácia naprieč spoločnosťou..)
- Budovanie firemnej kultúry a pozitívnej klímy na pracovisku, motivačných program, tréningy manažérskeho riadenia, komunikácie, empatie, soft skills…
O svoje skúsenosti sa s Vami podelí Mária Boťanská
Ing. Mária Boťanská je špecialista na marketingové a HR prieskumy, Employer branding, marketingovú stratégiu a jej aplikáciu v praxi. V tejto oblasti pôsobí takmer 20 rokov. Svoje skúsenosti nadobudla v spoločnosti GfK, Palma a a MB Brand Management.
Popri tom sa venuje aj vzdelávaniu. Je akreditovaným lektorom a členom ALKP.
Venuje sa témam ako Employer Branding, marketing a branding, ale aj témam osobnostného rozvoja a pozitívneho života. Trénuje aj relaxačné techniky a mindfulness v práci.
Popri tom sa venuje aj vzdelávaniu. Je akreditovaným lektorom a členom ALKP.
Venuje sa témam ako Employer Branding, marketing a branding, ale aj témam osobnostného rozvoja a pozitívneho života. Trénuje aj relaxačné techniky a mindfulness v práci.